Inflyttning nästa helg!

Nu börjar den riktiga storstädningen av huset, har rensat hela mitt rum så endast sängen är kvar därinne, ser läskigt tomt ut haha.. Nu har alla katter utom den svarta (som vi ska behålla) åkt iväg, kändes jävligt tungt och lämna ifrån dem, blödig som man är, men det funkar bra ändå eftersom vi känner dem som har katterna vilket betyder att vi kan åka och hälsa på dem när som helst.
Så...
Jag har en liten fundering, jag funderar nämligen på och börja ha frågestunder, och sedan lägga upp vecka typ "Veckans låt, och veckans nyhet/händelse" inom hip-hopen då of course.. Och sedan ha i slutet på varje månad "Månadens bästa" vilket då kan vara vad som helst inom musik väg, framsteg, texter, låtar, skiva och så, kan tillägga att om jag isåfall har "Veckans låt" på bloggen så kommer jag motivera också varför jag tycker som jag tycker och vad jag tycker är bäst, etc. Vara lite specifik med andra ord. :)

Får se när det blir aktuellt och när jag drar igång med det på allvar, kanske kan behövas för att få bloggen liiite mer intressant iaf haha.. Kan väl börja med och lägga upp vad jag tycker är denna veckas låt och händelse.

Veckans låt:


Eminem ft. Lil Wayne - Renegade

Jag gillar beatet i låten, och Lil Wayne brukar för det mesta i sina låtar ha samma gamla monotoma flow och inte sticka ut någonting, men i denna låt gör han det och han har gjort det förut också t.ex i "Drop The World" och "Forever." Det komiska är att i båda låtarna är Eminem med, i forever är även Drake med och gör ett suveränt jobb han med, men ska inte gå för mycket off topic, det jag vill få sagt är att han alltid lyckas i låtar med Eminem vilket visar hur bra dem två samarbetar ihop, tycker de borde köra mer och mer på det.

Eminem som vanligt behöver jag inte skriva lika mycket om han visar som vanligt att han håller sin nivå och han gör ett suveränt jobb, jag gillar hans nya stil, där han blandar lite av den "Gamla Eminem" och lite mer avancerat flow, ett flow som är specifikt just för han, och inlevelsen i låten, och hans underbara texter lyfter låten otroligt från öppning till slut!

Riktigt bra jobbat med arbete och ser fram emot mer sånt här!

Veckans händelse:

Eminem, Live @ T in the park

Fyyfan vad mäktig spelning! Jag hade gjort vad som helst för att gå på en spelning som denna, fullt ös hela tiden och en Eminem i toppform, synd att det inte fanns fler klipp från spelningen, det fanns bara på låtarna "I love the way you lie" och "Not afraid" eller.. det fanns på andra också, men det var inte lika bra kvalite på de, det finns t.ex på "Sing for the moment" och "Airplanes" vad jag sett, de finns på youtube så det är bara och söka :) 
Iallafall en sjukt bra spelning har inte så mycket mer och säga, men för dem som vill se så lägger jag upp båda videoklippen från spelningen så ni alla kan se att jag inte ljuger haha!

Eminem, Live @ T in the park - I love the way you lie:






Eminem, Live @ T in the park - Not Afraid



Det var allt jag hade och skriva för denna gång, hare bäst!

Här kommenterar du
Postat av: madeleine

det är bara börja spara till nästa eminem konsert robbin :) I love the way you lie är nog den bästa låten han har gjort, den lyssnar till och med jag på! <3

2010-07-17 @ 11:02:44
URL: http://madeleiineanna.blogg.se/
Postat av: robbin

Madeleine: Den är gryyym!

Dock har eminem inte uppträtt i sverige på flera år, varje gång han skulle komma hit har han blivit "drogmissbrukare" igen och åkt in på rehabilitering, dock vet jag inte om det är sant eller inte men han verkar inte gilla sverige :( haha <3

2010-07-17 @ 21:18:49
URL: http://tokzmusic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback