ändringar.

Känner att jag måste skriva nu!
Precis vaknat... sent, men skönt.. gjort iordning frukost och sitter och bläddrar mellan låtar av sveriges bästa lyrikist enligt mig, Organism12..

Datumet vi skulle uppträda är ändrat till 2 Juni på Holmberget i Torshälla klockan. 20.15..
Inte Pf(Fredrik) som kommer vara min sidekick, istället har jag nu tagit in Winc(Wincent) blir bättre så jag och han kommer bättre överens, kommer bli överfett!

Kattungarna har blivit mycket mycket mer livliga nu, vi har tagit ut dem på golvet i vardagsrummet nu istället för i garderoben, fast på golvet i en kartong såklart.. så fort man går fram till kartongen sätter en av dem upp framtassarna på kartongens kant och börjar skrika som sjutton för den vill att man ska lyfta upp den haha.

Mixtapet går segare än nånsin, många som ska gästa men ingen är klar än, hoppas det skrivs för fullt till slut så vi kan få lite inspelningar till slut så jag kan sätta ett releasedatum på tapet :)

Nu ska jag fixa lite inför att wincent ska komma hit och vi ska bestämma lite grann vilka låtar vi ska framträda med på Holmberget och så vidare.. ska försöka få upp mer låtar på youtube också, är antingen för lat ibland eller har inte tid helt enkelt..

Flyttningen är i full gång, vi fixar nu eventuella skador i lägenheten som kanske måste debiteras.. bättre att fixa det innan besiktningen så slipper vi betala för onödiga saker vi lika gärna kan fixa själva, I slutet på juni flyttar vi, alltså drygt en månad kvar, längtar som sjutton, ska bli skönt och få det lite ändrat i vardagen haha.. varenda dag är likadan iprincip, rätt långtråkigt men sånt är livet!

Jaja... nu ska jag hämta lite mer oboy ;) sen ska jag sätta igång med förberedelser till wincent kommer hit.

Skrev en liten text igår (Som inte ska spelas in) bara lite lyrikism, lägger upp den som slut på detta inlägg, några bilder på kattungarna får avsluta inlägget också!

Får se när jag kan skriva igen :) tills dess får ni ha det bra för det ska jag!

25/4-25/5 - Evelina Bohman 1månad, Jag älskar dig <3

Vers 1:
Jag vaknar upp, ser ljuset från fönstret som skimrar
Jag lever, jag ser det
Det är som hela världen glimrar.
Jag tar mig upp och jag tar dagens första kliv
Jag tittar bakåt, men jag saknar tjejen där bredvid
Jag sätter mig på sängkanten, är jag sentimental?
Eller mår jag bra? Tycker det är något, som saknas i min dag.
Är det ensamhet, lycka eller självklarhet?
Jag måste klara dagens hinder helt själv, jag vet.
Men jag reser mig upp, jag går ut i köket
Med funderingar i huvudet, vilka hinder är till mötes?
Jag nonchalerar dessa tankar börjar tänka på något annat
Ständigt blir jag avbruten, denna plåga gör mig förbannad!
Ångesten kommer krypandes upp i nacken
Jag är den som väldigt sällan orkar sköta snacket.
Vackert? Någon jag väldigt sällan upplever
Jag sitter ständigt och funderar och försöker skriva tröstbrevet.

Vers 2:
Vänner nonchalerar, dem bryr sig bara när man ber dem
Jag önskar jag kunde se dem men jag hittar aldrig något och le om.
Djupt involverade saker det har jag alltid i mitt liv
Och det gör sällan mig till någon säker individ.
Jag hatar mig själv, jag hatar plåger, hatar droger
Jag hatar drömmar som förstörs, det som väcker mig när jag sover.
Kan ställa hundratusen frågor men får alltid samma svar
Och det som gör mig glad för stunden stannar aldrig kvar.
Med en djupande suck vänder jag på min klack
Går ut i den friskande luften som förorenas av all skitsnack.
Och rykten som sprider skitlukten med vinden
Inte konstigt att man drunknar i alla dessa synder.
Men kanske hittar jag den rätta vägen och någon gång tar mig ut
För att allting som har sin början brukar ha sitt slut.


Den vildaste kattungen av dem alla, sötaste också! :)


Mamman Odyssy med resten av dem tre kattungarna  :)

Det var det har inget mer och skriva!

peeeeace


Här kommenterar du

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback